سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقایقی در مورد نیتریت سدیم در گوشت

ماده نگهدارنده نیتریت سدیم با باکتری های مضر موجود در ژامبون ، سالامی و سایر گوشت های فرآوری شده و پخته شده مبارزه می کند و همچنین به آنها رنگ صورتی می بخشد. با این حال ، در شرایط خاصی در بدن انسان ، نیتریت می تواند به سلول ها آسیب برساند و همچنین به مولکول های ایجاد کننده سرطان تبدیل شود.

هنوز هم ، اگر می خواستید از این ماده نگهدارنده اجتناب کنید ، برای استفاده از نیتریت بوقلمون سرد باید چیزهایی بیش از ژامبون را برش دهید. در رژیم غذایی یک فرد معمولی ، 80 درصد نیتریت از سبزیجاتی مانند اسفناج ، تربچه و کاهو و 13 درصد دیگر از بزاق بلعیده می شود.

چگونه ممکن است ماده ای که به نظر ناسالم می رسد اینقدر در بدن و غذاهای سالم وجود داشته باشد؟

دو پاسخ وجود دارد. اول ، نیتریت می تواند سمی باشد ، اما فقط در مقادیر زیادی. و دوم ، مجموعه ای از عوامل ، از جمله مواد غذایی و باکتری های موجود در روده شما ، تعیین می کند که نیتریت در مقادیر متوسط به یک دوست شیمیایی تبدیل شود یا دشمن.

جهت خرید نیتریت سدیم غذایی با کارشناساین فروش ما تماس بگیرید

 

 

نیتریت در بدن

در دوزهای گسترده ، نیتریت - و نیترات ، که به نیتریت در بدن تغییر می کند - می تواند منجر به بیماری به نام متهموگلوبینمی شود. این وضعیت بیشتر در نوزادان رخ می دهد ، وقتی نیتریت موجود در خون باعث غیرفعال شدن هموگلوبین می شود که به سلول های قرمز خون امکان حمل اکسیژن را می دهد. آلودگی نیترات آب آشامیدنی ، که ممکن است هنگامی رخ دهد که کود نیترات به چاه راه پیدا کند ، دلیل شایع آن است.

اما در برخی شرایط ، نیتریت می تواند نیتروزآمین ها را تشکیل دهد ، مولکول هایی که باعث سرطان در حیوانات آزمایشگاهی می شوند. در تلاش برای به حداقل رساندن تشکیل نیتروزامین ، در حالی که هنوز از بیماریهای ناشی از غذا مانند بوتولیسم جلوگیری می کند ، وزارت کشاورزی ایالات متحده محدودیت 200 قسمت نگهدارنده نیتریت سدیم در هر میلیون قسمت گوشت را از نظر وزنی اعمال می کند.

تحقیقات جدید نشان داده است که ممکن است این سطح از تنظیمات غیرضروری باشد. ناتان برایان ، استاد زیست شناسی و داروسازی تلفیقی در دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در هوستون ، گفت: "به نظر می رسد که نگهدارنده های نیتریت بی خطر هستند" و می گوید هیچ بودجه ای از صنعت گوشت دریافت نمی کند. وی گفت: "این یک تغییر کامل در پارادایم است" ، از آنچه مردم در دهه 1970 و 1980 فکر می کردند. "هیچ تفاوتی در نیتریت موجود در گوشت های فرآوری شده و فرآوری شده در مقایسه با سبزیجات وجود ندارد. این همان مولکول است."

با این حال ، غذایی که نیترات و نیتریت را در روده همراه می کند به تعیین عملکرد مولکول ها در بدو ورود کمک می کند. اکنون تولیدکنندگان گوشت آنتی اکسیدان خرید اسید اسکوربیک یا ویتامین C را به محصولات خود اضافه می کنند که باعث ایجاد نیتریک اکسید نسبتاً بی ضرر می شود و از تولید نیتروزامین های احتمالاً سرطان زا جلوگیری می کند.

بنابراین آیا گوشت برای شما مضر است؟


برایان گفت ، اگر قرار باشد همه نیتریت ها در بدن اکسید نیتریک تشکیل دهند ، "هیچ نگرانی وجود ندارد." وی افزود ، افرادی که از مهارکننده های پمپ پروتون استفاده می کنند ، یک کلاس معمول سرکوب کننده های اسید استثنا هستند ، زیرا اسیدیته کاهش یافته در معده آنها باعث رشد باکتری های تولید کننده نیتروزامین می شود.

با وجود نشانه های فزاینده ای که نشان می دهد نیتریت برای اکثر افراد بی خطر است ، هنوز پپرونی جشن را بیرون نکشید.

آماندا کراس ، محقق در بخش اپیدمیولوژی سرطان و ژنتیک در انستیتوی ملی بهداشت ، گفت: "مطالعات متعدد [اپیدمیولوژیک] رابطه بین مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را پیدا کرده است." یک توضیح ممکن: "علاوه بر نیترات و نیتریت ، این احتمال وجود دارد که اجزای دیگری از گوشت های فرآوری شده وجود داشته باشد که مسئول ارتباطات مشاهده شده با سرطان روده بزرگ هستند."از نظر تئوری ، مقادیر متوسط نیتریت نیز می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. اگر همه چیز در بدن خوب باشد ، نیتریت موجود در رژیم غذایی در روده به اکسید نیتریک تبدیل می شود ، که عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد (و نباید آنها را با "گاز خنده" ، اکسید نیتروژن اشتباه گرفت).

بیکن یکی از مواد غذایی است که برایان موافقت می کند خطر بالقوه سلامتی است. بیکن به خصوص دارای نیتریت زیادی است و در هنگام سرخ شدن در دمای بالا می تواند نیتروزامین ایجاد کند. برایان برای جلوگیری از این خطر ، پختن بیکن را به آرامی و در دمای پایین توصیه می کند.

آن را منتقل کنید: شواهد نشان می دهد که مواد نگهدارنده نیتریت بی خطر هستند ، اما این به معنای سالم بودن گوشت های فرآوری شده نیست.

منبع: لیورسینگ