سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلوتارآلدئید: وضعیت فعلی و موارد استفاده

گلوتارآلدئید (پنتاندیال) دیالدئیدی است که فعالیت های قوی ضد باکتری ، قارچ کش ، مایکوباکتری ، کشنده و ویروس کش را به نمایش می گذارد. از اهمیت فعالیت آن تأثیر متقابل آن با گروههای آمینه در پروتئین ها و آنزیم ها است ، اما این بیان ساده روشی را برای غیرفعال کردن انواع مختلف میکروارگانیسم ها پنهان می کند. با وجود سمیت آن برای کارکنان پزشکی ، گلوتارآلدئید همچنان یک ترکیب ارزشمند برای اهداف ضد عفونی سطح بالا در واحدهای آندوسکوپی است.

گلوتارآلدئید چیست

گلوتارآلدئید مایعی بی رنگ و بوی تندی است که برای عقیم سازی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود. همچنین برای تصفیه آب صنعتی و به عنوان نگهدارنده شیمیایی استفاده می شود. با این حال ، سمی است و باعث تحریک شدید چشم ، بینی ، گلو و ریه ، همراه با سردرد ، خواب آلودگی و سرگیجه می شود.
گلوتارآلدئید یک مایع روغنی در دمای اتاق (تراکم 1.06 گرم در میلی لیتر) است و با آب ، الکل و بنزن مخلوط می شود. از آن به عنوان یک ثابت کننده بافت در میکروسکوپ الکترونی استفاده می شود. این ماده به عنوان مایع مومیایی کننده استفاده می شود ، جز a محلول های برنزه کننده چرم است و به عنوان واسطه در تولید برخی مواد شیمیایی صنعتی اتفاق می افتد. گلوتارآلدئید به طور مکرر در برنامه های شیمی بیوشیمی به عنوان یک لینک دهنده متقابل عملکرد هم آمیشی واکنش آمین استفاده می شود.
ایزومر گلوتارآلدئید اخیراً توسط Seachem Laboratories، Inc. به عنوان کود گیاهان آبزی با تأمین منبع کربن آلی تولید شده است. با نام Flourish Excel به بازار عرضه می شود. گلوتارآلدئید مونومری می تواند با واکنش چگالش آلدول که پلی گلوتارآلدئید α ، بتا اشباع نشده ارائه می دهد ، پلیمری شود. این واکنش معمولاً در مقادیر pH قلیایی رخ می دهد.

 

مواارد استفاده گلوتار آلدئید

محلول گلوتارآلدئید با غلظت 0.1 تا 1.0? ممکن است برای ضد عفونی کننده سیستم و به عنوان نگهدارنده برای نگهداری طولانی مدت استفاده شود. برخی از کاربردهای اضافی گلوترآلدئید در میکروسکوپ الکترونی است. برای آماده سازی نمونه مانند باکتری ها ، مواد گیاهی ، سلول های خونی انسان و غیره استفاده می شود تا آن را برای میکروسکوپ الکترونی آماده کند. این سلول ها را خیلی سریع از بین می برد. این کار معمولاً قبل از فرایند کم آبی انجام می شود.
گلوتارآلدئید اغلب با فرمالدئید اشتباه گرفته می شود. اگرچه گلوتارآلدئید و فرمالدئید دارای نام خانوادگی شیمیایی "آلدهید" هستند ، اما خواص شیمیایی و سم شناسی آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. گلوتارآلدئید حاوی فرمالدئید نیست و حتی پس از نگهداری طولانی مدت در شرایط نامساعد ، فرمالدئید آزاد نمی کند. گلوتارآلدئید تحت هیچ استاندارد یا محدودیت آزادسازی فرمالدئید دولتی قرار ندارد ، بنابراین فرمالدئید- الزامات مربوط به کاربران گلوتارآلدئید قابل استفاده نیست.
شناخته شده است که قرار گرفتن در معرض مایع یا بخار گلوتارآلدئید طیفی از مشکلات سلامتی (1) (2) از جمله: تحریک چشم ، بینی و گلو ، حساسیت پوستی و آسم شغلی (3). بنابراین استفاده از گلوتارآلدئید از نظر بهداشت کارکنان و مرخصی استعلاجی ، دادرسی و جبران خسارت نیروی کار پیامدهای بالقوه هزینه ای دارد (4). در توصیه هایی که توسط کنترل مواد خطرناک برای سلامتی (COSHH) آمده است ، قرار گرفتن در معرض گلوتارآلدئید تا حد حداکثر 05/0 ppm کنترل می شود.
شرکت Dow Chemical ، تولید کننده ماده اولیه گلوتارآلدئید که در ساخت اکثر محلول های گلوتارآلدئید در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، توصیه کرده است که سقف بخارات گلوتارآلدئید را از ppm 0.2 به ppm 0.1 کاهش دهد تا حاشیه ایمنی بیشتری از اثرات تحریک کننده فراهم کند. گلوتارآلدئید.
گلوتارآلدئید اغلب به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده با سطح بالا در مایع سرد برای تجهیزات حساس به حرارت مانند وسایل دیالیز استفاده می شود. وسایل جراحی؛ بطری های مکش؛ برونکوسکوپ آندوسکوپ و سازهای گوش ، بینی و گلو.

جهت خرید گلوتار آلدئید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

اطلاعات کلی


    گلوتارآلدئید
    گلوتارآلدئید و فرمالدئید
    میکروبیوسیدهای مبتنی بر گلوتارآلدئید
    تعیین گلوتارآلدئید
    پایگاه داده شیمیایی
    تصویر تصادفی برای گلوتارآلدئید

توابع و خصوصیات


    تجزیه بیولوژیکی گلوتارآلدئید
    رفع گلوتارآلدئید در انتقال سدیم در سلول های قرمز خون سگ
    تجزیه بیولوژیکی گلوتارآلدئید در آب دریا
    مشخصات فشار روانی گلوتارآلدئید
    بقای طولانی مدت گیاهان درمانی پوست با گلوتارآلدئید
    خواص فرمولاسیون بر پایه گلوتارآلدئید
    تغییرات شیمیایی روی پروتئین ها با استفاده از گلوتارآلدئید


صفحه اطلاعات ایمنی مواد


    گلوتارآلدئید
    برگه های واقعی: گلوتارآلدئید
    محلولهای گلوتارآلدئید
    Bio-Protect
    گلوتارآلدئید ، محلول آبی 25?
    متریک کش
    گلوتاریک دیالدهید
    گلوتارال
    صفحه داده Tella Pella

ثبت اختراع


    ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده شیمیایی گلوتارآلدئید
    ترکیب گلوتارآلدئید
    ضد عفونی کننده گلوتارآلدئید غنی شده
    ترکیبات ضدعفونی کننده گلوتارآلدئید
    کشتن اسپورهای باکتریایی با ترکیبات اسپوری کش گلوتارآلدئید
    روشی برای تولید مداوم گلوتارآلدئید
    محصول پلیمری Daunorubicin و Glutaraldehyde
    سیستم اتصال رزین گلوتارآلدئید برای تولید محصولات چوبی
    واکسن سموم گلوتارآلدئید و فرمالین سم زدایی بورتلا

محصولات و فناوری


    محلول گلوتارآلدئید
    پودر خنثی کننده محلول گلوتارآلدئید
    Cross Linked Protein Crystal Technology در کاربردهای تجزیه زیستی و بیوکاتالیستی
    تشخیص حسی گلوتارآلدئید در آب آشامیدنی
    تولید سوربیتول توسط سلولهای غیر قابل تحرک و بی حرکت Z. mobilis در ساکارز

منبع: گلوتار